کتاب جهان استیون هاوکینگ
کتاب جهان استیون هاوکینگ سبد شما      کتاب جهان استیون هاوکینگ علـاقه ها      کتاب جهان استیون هاوکینگ سلـامـ! وارد حساب شوید و یا یک حساب باز کنید. سایت در حال بروزرسانی است.
کتاب جهان استیون هاوکینگ
ارتباط با ما درباره ما مقررات سایت

لطفا به نکات زیر دقت کنید.

  • کلیه قیمت ها بروز بوده و میتوانید سریعا سفارشتان را ثبت و با کمک درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان، هزینه آن را پرداخت کنید.
  • کتاب های سفارشی ظرف حداکثر 2 روز کاری برای پست پیشتاز، و 3 روز کاری برای پست سفارشی، به دست شما میرسد.
  • اگر به دنبال کتابی هستید که در فروشگاه هیرکان بوک پیدا نمیکنید با ما ارتباط بگیرید.

bookmark
جهان استیون هاوکینگ
جهان استیون هاوکینگ
قیمت: 85,000 تومان
کد کالـا
2895
در کتاب جهان استیون هاوکینگ آشنا شدن با شگفت انگیزترین دانشمند رمان ما نظریه نسبیت، تئوری زیبائی بود که در دو حوزه خاص وعامـ توسط اندیشمند جوانی به نامـ آلبرت انیشتین به ترتیب در سال های 1905 میلـادی و 1915 ارائه شد و نگرش خاصی را نسبت به فضا، زمان مطرح نمود و فضا زمان را از حالت مطلق نیوتونی که قائل بود که در جهان ماده ای ثابت و بدون تحرک بنامـ اتر وجود دارد که نسبت به کل جهان بدون شتاب است و قانون اول نیوتن در آن صادق است و همچنین سرعت انتقال اطلـاعات و عمل و عکس العمل را بی نهایت و بلـافاصله ذکر میکرد را زیر سوال اساسی برد و در عوض نسبیت فضا زمان را مطرح نمود. اخیراً، پاره ای از فیزیکدانان بین کار های خود وبعضی اندیشه های ملهمـ از تصوف و عرفان شرقی ارتباطهایی یافته اند. آنان بر این باورند که پارادوکسها، رویداد های اتفاقی، احتمالـات و همچنین وابستگی مکانیک کوانتمی به ناظر ؛ در نوشته های برهمایی، بودائی و تائویی پیش بینی شده است. مکانیک کوانتمی آنطور که این به اصطلـاح فیزیکدانان نوین با شور و هیجان خاطر نشان میکنند، ‌در واقع چیزی نیست جز کشف دربارة «عالمـ ملکوت » که بصورت شیوا یا مهادوا... که عامل انهدامـ و اضمحلـال کیهان محسوب میشود.... ودویدبوهمـ استاد فیزیک نظری کالج بیرکیک معتقد است « که علمـ رسمی توانایی ذهنی و مغز بشر را برای درک واقعیت های برتر انکار میکند یا نادیده میگیرد. علمـ متعارفق نوعی بن بست است، زیرا تجربه را به عناصر بریده از همـ تجزیه میکند، ذهن آدمی به ویژه فیزیکدان نیاز شدیدی به تجزیه و طبقه بندی تجربه ها دارد... بوهمـ معتقد است که فیزیکدان با درک عرفان شرقی میتواند لـااقل برای مدتی کوتاه افکار خود را از این زندان خودساخته آزاد و لحظه ای به آفرینش علمی دست یابد.... یکی از همکاران هاولینگ در کمبریج به نامـ بریان جوزفسن فنون تمرکز حواس و مراقبه شرقی را فعالـانه به کار میبندد. جوزفسن برنده جایزه نوبل 1973 از نحوه ارتباط بین شعور بشر و جهانی که مورد مشاهده اوست اظهار تأسف میکند وی به این نتیجه رسیده است که با درک عرفان شرقی میتوان به بصیرتهایی در زمینه واقعیت عینی دست یافت.... استفن هاوکینگ فیزیکدان معاصر معتقد است که فلسفه نتوانسته به مانند سایر علومـ مدرن رشد کند و از اینرو فلسفه مرده است. وی معتقد است که نظریه‌ های علمی جدید تصاویر جدیدی از جهان و مکانی که ما در آن قرار داریمـ ارائه داده‌اند. باری اصول عقاید هر فرد مصدری است که بر پایه آن جهان بینی هر فردی تعیین و محور عملکرد عملی و اخلـاقی هر شخص را در اجتماع مشخص میکند، اگر چنانچه این اصول مبنای توحیدی داشته باشد حهان بین توحیدی و در غیر این صورت غیرتوحیدی در نگرش بشر به ظهور میرسد اصول عقاید، ریشه در اختیار انسان دارد و امری تقلیدی و متا بعتی نیست و شخصیت هر فردی بر اساس این اصول ساخته میشود. همان گونه که عنوان شد فیزیک معاصر میتواند به عنوان ابزاری انسان را در رساندن به جهان بینی یاری دهد و همـ از این ابزار در جهت رسیدن به منش مترالیسمـ و همـ رسیدن به بینش توحیدی بهره برد. کما اینکه در گذشته از طبیعات ارسطویی چنین ابزاری بدست آمده بود. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید روش ها و اصول و فلسفه ای که در پیش زمینه آن قرار دارد شناخت و تفسیر در جهت حصول به جهان بینی مورد نظرنمود، ‌فیزیک حاکمـ بر قرن بیستمـ در دوحوزه نسبیت و کوانتمـ معرفی میشود و هریکی در تفسیر و شناخت عرصه ای از علمـ انسان را یاری داد و دریچه هایی را به ناشناخته های علمـ گشود.
نویسنده
سال انتشار
گزینه های مشابه
60 نکته آلرژی ها
60 نکته آلرژی ها
نویسنده: ماری بورل
75,000 تومان


شفای قلب های شکسته
شفای قلب های شکسته
نویسنده: لوئیز هی
65,000 تومان


تغذیه درمانی درمان با میوه ها و گیاهان
تغذیه درمانی درمان با میوه ها و گیاهان
نویسنده: مجتبی رجبیون
85,000 تومان


آقای بیمه
آقای بیمه
نویسنده: سجاد محمدی
85,000 تومان


شفای بدن
شفای بدن
نویسنده: لوئیز ال هی
95,000 تومان


ترکی آذربایجانی در سفر
ترکی آذربایجانی در سفر
نویسنده: صابر شیبانی اصل
95,000 تومان


پیکار های برگزیده
پیکار های برگزیده
نویسنده: فرانک مارشال
35,000 تومان


70 ترفند برای سگ ها
70 ترفند برای سگ ها
نویسنده: مربی بین المللی تربیت سگ کایراساندنس
75,000 تومان





کتابسرای هیرکان
هزاران جلد کتاب نادر، نو، قدیمی و کمیاب، تاریخی، ادبیات، رمان، اجتماعی، هنری، روانشناسی، سیاسی، دینی، علمی، رمان، عمومی و غیره، مجله، روزنامه، درسی، دانشگاهی، ارشد و دکترا، ارسال به سراسر ایران
آمار بازدید: 5,237,044