کتاب فرهنگ گزیده اعلـامـ شرقی در منابع غربی
کتاب فرهنگ گزیده اعلـامـ شرقی در منابع غربی سبد شما      کتاب فرهنگ گزیده اعلـامـ شرقی در منابع غربی علـاقه ها      کتاب فرهنگ گزیده اعلـامـ شرقی در منابع غربی سلـامـ! وارد حساب شوید و یا یک حساب باز کنید. سایت در حال بروزرسانی است.
کتاب فرهنگ گزیده اعلـامـ شرقی در منابع غربی
ارتباط با ما درباره ما مقررات سایت

لطفا به نکات زیر دقت کنید.

  • کلیه قیمت ها بروز بوده و میتوانید سریعا سفارشتان را ثبت و با کمک درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان، هزینه آن را پرداخت کنید.
  • کتاب های سفارشی ظرف حداکثر 2 روز کاری برای پست پیشتاز، و 3 روز کاری برای پست سفارشی، به دست شما میرسد.
  • اگر به دنبال کتابی هستید که در فروشگاه هیرکان بوک پیدا نمیکنید با ما ارتباط بگیرید.

bookmark
فرهنگ گزیده اعلـامـ شرقی در منابع غربی
فرهنگ گزیده اعلـامـ شرقی در منابع غربی
قیمت: 200,000 تومان
کد کالـا
2888
اسامی خاص (اعلـامـ)، عمدتا شامل نامـ های اشخاص و مکان ها، هنگامی که از زبانی به زبان دیگری انتقال یابند، گاه چندان دچار تغییر میشوند که تشخیص آنها حتی بر اصحاب زبان مبدأ نیز دشوار میآید. از سویی، این پدیده منحصر به زبان خاصی نیست بلکه کمابیش در هر زبانی روی میدهد، و از سویی دیگر، این تغییرات لزوما به اسامی خاص منحصر نمی گردد و ممکن است در خصوص سایر واژگانی که از زبان دیگری وامـ گرفته شده باشد، نیز پیش آید. علت های گوناگونی میتوان برای چنین تغییراتی ذکر کرد؛ مثلـا گاهی این امر ناشی از اختلـاف الفبایی یا هجایی میان دو زبان است، بعضی اوقات در جریان ضبط اصوات به صورت حروف دگرگونی هایی بر واژگان اصلی عارض شده است، و البته در موارد بسیاری نیز به لحاظ تاریخی اساسا در هر یک از زبان ها، نامـ های خاص یکسره متفتوتی بر موضوع مورد نظر اطلـاق گشته است. گاهی پی جویی خواستگاه این تفاوت ها خود همچون روایتی طولـانی و جالب است، و حتی امکان دارد که بخشی از ابهامات را درباره ی تاریخ یا منشأ آن موضوع روشن سازد. تشخیص اشکال تغییر یافته ی نامـ های خاص در زبا های اروپایی ممکن است که همواره چندان دشوار نباشد. ولی، چنانکه در آغاز اشاره شد، ای بسا که دگرگونی عارض بر واژگان چنان گسترده باشد که حتی مترجمان توانا را در بازشناسی نامـ های اصلی به سرگشتگی یا اشتباه درافکند. پر واضح است که مترجمان دقیق و مسئول باید بکوشند و میکوشند که با پژوهش و کاوش، ضبط صحیح نامـ های ناآشنایی را که گمان میکنند باید، در اصل، شرقی بوده باشند، دریابند، و این نیز البته گاه مستلزمـ صرف زمانی کمابیش طولـانی است.
ناشر
سال انتشار
گزینه های مشابه
زندگی پرماجرای نادرشاه ناجی ایران افشار
زندگی پرماجرای نادرشاه ناجی ایران افشار
نویسنده: داوود سالک
115,000 تومان


نادر شمشیر پرشیا از جنگاور قبیله ای تا فاتحی مستبد
نادر شمشیر پرشیا از جنگاور قبیله ای تا فاتحی مستبد
نویسنده: مایکل اکس ورثی
150,000 تومان


تاریخ پهلوی
تاریخ پهلوی
نویسنده: سرهنگ حمید هاشمی
160,000 تومان


گفتگوهای اوریانا فالـاچی
گفتگوهای اوریانا فالـاچی
نویسنده: اوریانا فالـاچی
120,000 تومان


کژ راهه خاطراتی از حزب توده
کژ راهه خاطراتی از حزب توده
نویسنده: احسان طبری
180,000 تومان


حکومت منهای دین
حکومت منهای دین
نویسنده: علـامه شهیر محمد مهدی شمس الدین
120,000 تومان


میرزا ملکمـ خان
میرزا ملکمـ خان
نویسنده: پروفسور حامد الگار
150,000 تومان


راسپوتین
راسپوتین
نویسنده: ار جی مینی
140,000 تومان





کتابسرای هیرکان
هزاران جلد کتاب نادر، نو، قدیمی و کمیاب، تاریخی، ادبیات، رمان، اجتماعی، هنری، روانشناسی، سیاسی، دینی، علمی، رمان، عمومی و غیره، مجله، روزنامه، درسی، دانشگاهی، ارشد و دکترا، ارسال به سراسر ایران
آمار بازدید: 5,078,842